textier: Copii folosiţi (abuziv?) în reclame: Dero Surf

29 iulie 2008

Copii folosiţi (abuziv?) în reclame: Dero Surf

Abia întors dintr-o scurtă vacanţă, m-a şi pălit noua reclamă Dero Surf cu zodii.
De ce au fost folosiţi (exploataţi?) copiii în ea? Care e justificarea (cu excepţia înduioşării target-ului gospodinăresc)?
Numai ce-au trecut alegerile locale. E încă viu în memoria publicului scandalul exploatării copiilor în scopuri propagandistice. Cam în aceeaşi perioadă era pesemne concepută campania "cu zodii" (pentru noile ambalaje cu gablonţuri în ele). Nu pot să cred că au fost pur şi simplu ignorate "legăturile primejdioase" dintre cele două cazuri...
Muzica e frumoasă, glăscioarele rup inimi, costumele şi machiajul ţîncilor sînt super-profy... iar rapelul la Veronica transpare destul de clar (acelaşi trend ostalgic al "celor mai frumoşi ani").
Niciun parti pris personal. Pînă acum am lăudat comunicarea Dero, pe care o consider vizionară, înţeleaptă şi nu lipsită de valenţe culturale. Oamenii de la Unilever sînt beton pe marketing, îmi închipui că şi pe juridic... Vor şti pesemne să contracareze eventuale acuzaţii de abuz infantil. Dar... erau chiar atît de vital strategici copiii ăia acolo?

Related links:
Discuţie tematică pe forumul IQads
Despre copii în campanii electorale

Etichete: , ,

8 Comments:

Anonymous Anonim said...

Sper că ţi-a priit vacanţa. Eu de abia o aştept...

Legat de reclama de la Dero sunt două puncte:

1. Era vital să folosească în reclama copii?
2. Este un caz de abuz infantil?

La ambele întrebări aş răspunde "nu".

Răspunsul la prima întrebare nu cred că e cazul să fie argumentat. În schimb, al doilea răspuns cred că necesită o anumită nuanţare.

În primul rând, ce înseamnă abuz infantil? Bătaie, abuz psihic, sexual, exploatare fizică etc. De obicei e vorba de un delict. În cazul de faţă, totul seamănă cu un fel de scenetă de la grădiniţă. Erau chiar drăguţe; eu nu m-am simţit abuzat niciodată pentru că a trebuit să particip la ele. Dimpotrivă!

În al doilea rând, dacă în reclama asta de câteva minute copiii au fost abuzaţi, ce putem spune de filmele cu actori copii? Sunt sute de astfel de filme. Vezi cum toată chestia asta cu abuzul infantil se reduce la absurd?

Desigur, dacă e să vorbim de moralitatea folosirii copiilor în spoturi comerciale, discuţia e alta.

10:32 a.m.  
Blogger textier said...

ma faci sa ma simt ca la ghiseu cind mi se spune ca am completat formularul gresit!
(vacanta frumoasa si tie)
tu ai dreptate sa nuantezi, multi dintre cititori au pregatire juridica, poate ca si tu, ca m-ai cam bagat in corzi...
am folosit termenul abuz strict etimologic, ca definind ceva "dincolo de uz", deci ca un uz excesiv. incercam doar o formulare concisa pt. folosire cabotineasca, in scop de induiosare excesiva a targetului.
sper sa gasesc pasajele din prevederile cna si eventual din legea publicitatii, ca sa inlatur ambiguitatea.

11:36 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Datorita copiilor chiar e greu de trecut cu vederea spotul asta. Dar cam pana aici e rolul lor. In rest nu au aceeasi relevanta ca la Tide pentru supermame, de exemplu.

11:46 a.m.  
Blogger textier said...

paula: corect, sint beton pe juridic. (am verificat).
darius: ai dreptate, imi ramine doar sa bat un deget moral pe obraz... dar si ala discutabil: teoretic se poate spune desp. spoturile la detergenti ca sint anunturi care promoveaza curatenia, igiena... ca au chiar o latura educativa etc.

12:46 p.m.  
Anonymous Anonim said...

În niciun caz nu am vrut să te simţi aşa. :-D Cred că nu am înţeles bine ce ai vrut să spui prin abuz infantil, însă acum totul e clar. :)

2:27 p.m.  
Anonymous Anonim said...

mie reclama asta mi se pare un kitsch penibil, ridicol, enervant până la Dumnezeu. Textul cântecelului e de o stupizenie de-a dreptul dureroasă, iar copiii puteau fi înlocuiţi fără probleme cu adulţi (şi tot penibil, ridicol şi enervant ar fi fost. :P )

de mult nu m-a mai enervat ceva în halul ăsta. :)

1:35 p.m.  
Blogger vladimir b. said...

"La sapun" - cu acesti "creatori" de publicitate!

12:54 a.m.  
Anonymous Pescuit said...

Este clar abuz de copii, dar nu poti faci aproape nimic atat timp cat parintii sunt de acord si oficialitatile tac din gura.

7:02 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home