textier: Clin d'œil de 14 Iulie: Apropo de Cava D'Oro

14 iulie 2008

Clin d'œil de 14 Iulie: Apropo de Cava D'Oro


Dosarul Cava D'Oro realizat de Andi Moisescu şi echipa Apropo TV aduce clarificări în cazul publicităţii pentru celebra "băutură maro" cu multe stele pe etichetă.
Pe lîngă alte cîrcoteli discutabile, Bogdan Naumovici pune o problemă simplă de branding: cum se face că un brand cu sonoritate italică e publicizat (propriu-zis lansat) cu o serie de spoturi care merg pe francofonie (inclusiv imaginea mitico-erotică a profesoarei de franceză şi clişeul routarzilor vag stîngişti, promotori ai agroturismului)?! Maestrul reciclărilor (e antologic momentul cînd Naumovici i-a mulţumit public lui Sîrbu că i-a refuzat o idee, cu care a cîştigat mai apoi un Ad'Or pentru Ostahie) desigur că bănuieşte ceva... Dar preferă să nu facă supoziţii...
Mă încumet să le fac eu, cu scuzele de rigoare, în caz că mă înşel.
Robert Tiderle (tăticul campaniei) ne dă un indiciu: propunerea de creaţie a fost prezentată acum hăt... 2 ani!
Ergo: este posibil ca, iniţial, prototipul de băutură să fi avut un nume franţuzit, gen Noblesse... sau Oblige... sau - mai ştii?! - Voyeur... Un fel de Couture mai peizănesc...
Drept pentru care papayoţii or fi propus această serie de spoturi cu iz franţuzit. În 2 ani însă, - să te ţii: verificări la OSIM, renaminguri, reevaluări, focus-groupuri şi... numele franţozăsc d'antan s-o fi preschimbat în transalpinul Cava D'Oro... Creaţia era însă prea beton ca s-o invalidezi pentru atît...
Dacă e într-adevăr aşa, specialiştii în branding au de ce să se revolte... Asta e însă "la roumaine réalité de la pub": chiar dacă e doar o ipoteză de a mea, e foarte tipic pentru ce se întîmplă în domeniul comunicării comerciale de la noi.
Din acest pdv, mini-scandalul cu Poliţia (evocat în materialul video) face o vîlvă, pînă la urmă, folositoare: brand-ul Cava D'Oro capătă o notorietate nesperată de unde nimeni nu se aştepta...

Etichete:

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Daca e sa vorbim cate in luna si in stele, nu ar fi frumos sa ne oprim doar aici. Sa luam si etichetele de vinuri la scarmanat. Daca s-ar apuca cineva sa citeasca, ca doar pe sticlele de Babanu' poti sa publici si razboi si pace, sau macar episodul pilot din Fratii Karamazov, si-ar pune mainile in cap. Mai intai pentru ca sunt trecute numai tampenii acolo, care nu au nimic de a face cu vinul, iar a doua oara, chiar din cauza vinului.
Cat priveste le nouvelle vague in publicitatea romaneasca, nimeni nu vorbeste despre mostenirea lui Ion Baiesu. Mie cel putin, imi aduc aminte de povestioarele din Pompierul si opera, dar s-ar putea sa fiu subiectiv.

9:21 a.m.  
Blogger textier said...

am vorbit dsp babanu mai demult.
am neglijat eticheta (si sticla in general).
copywriter-ul de pe murfatlar e bun, dar i se cam impune uneori sa "bage vrajeala".
personal, nu uit faza cu "noi ii spunem simplu: tarim de legenda" (sau asa ceva).

9:47 a.m.  
Blogger Unknown said...

In Romania, etichetele pentru sticlele de bauturi alcoolice reprezinta un concept extrem de lax, pe vinul.ro exista o lista neagra cu exemple de acest fel. Prin urmare, ce mai conteaza cateva stele in plus sau in minus. Acelasi lucru este valabil si pentru hotelurile romanesti. Cine le-a spus celor de la Capsa ca au un hotel de cinci stele? Matusa Tamara? Elodia?

10:01 a.m.  
Anonymous Anonim said...

În cazul Cava D'Oro, reclama e cea mai mică problemă. Că numele italienesc nu puşcă cu limba franceză... e aproape irelevant.

Problema e însăşi denumirea de Cava D'Oro, dacă ne gândim la targetul comunicării de marketing: ţăranii.

Ce or mai fi înţelegând cei de la ţară din denumirea asta, nu ştiu. Inconsistenţă în branding, aşa se numeşte ce făcură ăştia. Dar trebuie să recunosc că reclamele sunt comice şi savuroase. Însă parcă scopul publicităţii e altul...

10:39 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home