textier: ArgueAds despre CEC Bank - spotul cu Phoenix

2 iulie 2008

ArgueAds despre CEC Bank - spotul cu Phoenix

Împreună cu Ana Militaru (chiar "împotriva" ei), am tratat pe tema noului spot CEC Bank, cel pentru serviciul de Internet Banking.
O porţie din tranşa mea:
"[...] Poate CEC-ul ii va impaca pe Baniciu si Covaci... ce n-a reusit nici Basescu (dimpotriva)! Ca textier de pop-rock si copywriter, iti depun marturie solemna ca publicul romanesc e avid de atari utilizari ale muzicii in reclame, pe o treapta mai demna decit aceea de simplu fundal sonor. Desi au vrut ca acel cor din aula sa sune emotionant, nu cred ca advertiserii au luat in calcul toate semnificatiile cintecului ales. [...]"
Related link: Subiectiv - Cum transformi o idee bună...

Etichete: ,

6 Comments:

OpenID paulaionescu said...

E ciudat...spotul in sine nu-mi place in mod deosebit, dar de fiecare data cand il aud asa ma insufletesete ca incep si eu sa fredonez. :))

1:45 a.m.  
Anonymous Darius said...

Există o oarecare incoerenţă în campania publicitară/de rebranding a CEC-ului. Ideile sunt bune, realizarea lasă de dorit. După cum spuneai, "Fată verde cu părul pădure" se potriveşte ca o mănuşă imaginii vizuale a brandului CEC, în schimb ei au ales o melodie despre un haiduc. O bancă a haiducilor! Şi în plus, de ce nu au folosit un profesor ceva mai în vârstă în spot? Un bărbat la 50 de ani, umblând uşor stângaci cu laptopul nu i-ar fi făcut pe cei mai în vârstă să se identifice cu personajul?

O altă "nerealizare" a publicitarilor care lucrează pentru ei - şi aici dau vina exclusiv pe copywriter - este mesajul de billboard pe care îl poţi întâlni peste tot prin oraş:

"Nu se termină acum.
Acum începe."

Pentru că eşti copywriter nu e necesar să explic unde e problema... unde mesajul parcă se rupe, devine incoerent, şi te obligă să reciteşti primul rând şi să-ţi spui "ah, asta au vrut să spună...".

Am încercat să reformulez mesajul şi trebuie să recunosc că nu e uşor să exprimi în limba română ideea copywriterului, însă... eu zic "hai că se poate"!

10:57 a.m.  
Blogger textier said...

@paula: forta muzicii!
@darius: ai citit, da? ana l-ar fi vrut si mai batrin... si sa vina eventual cu un gramofon cu cilindru de ceara etc. Cred ca virsta profului e o nuanta care s-a discutat mult. Poate ca, in economia celor 30", un chip prea zbircit ar fi fost receptat mai degraba ca un "al naibii batrinel" (vorba lui gyuri pascu pt. alt produs bancar).
Billboardul acela, din cite banuiesc, a facut parte dintr-o campanie de teasing (de prelansare), care a insotit teaserul tv cu boxerul (fara dezvaluirea brand-ului). Poate ca a mai ramas acolo dintr-o inertie a panotorilor.
Fii sigur ca respectivul copywriter a dat o lista de ctv zeci de astfel de line-uri.
Inca nu m-am saturat sa spun in comment-uri si forumuri: raspunderea finala e a clientului: el cumpara tot, isi asuma mesj. si il semneaza.
Folosirea chiasmului ii da o anumita forta, dar... in opinia mea... e "problematic" sa incepi ceva nou, froom the scratch, cu cuvintul "nu" (e de rau augur si influenteaza negativ publicul, la modul subconstient). Stiu, e precampanie, e momentul de -1, dinainte de 0, e elanul dinaintea (re)pornirii, dar publicul nu stie asta. El vede ceva care incepe cu "nu" si risti sa te asocieze cu "nu".

11:23 a.m.  
Anonymous Darius said...

Sigur că am citit. Când am timp, citesc cu mare plăcere "contradicţiile" tale cu Ana.

Problema legată de

"Nu se termină acum.
Acum începe"

nu e neapărat inversiunea sau chiasmul. Ci lipsa de coerenţă sau elocvenţă a mesajului. Din primul rând se înţelege că nu se termină în acest moment, accentul căzând pe "acum". În fapt, accentul ar trebui să cadă pe "nu se termină". Ideea, sau jmecheria mesajului, era să pună într-o antiteză (cool?) faptul că în ciuda aparenţelor nu e sfârşitul, ci dimpotrivă, începutul.

Dacă-mi frământ cerebelul pot veni cu nişte idei:

Nu se termină.
Începe.

Acum se termină?
Nu, acum începe.

S-a terminat?
Nu, de abia începe.

Şi aşa mai departe. Nu spun că variantele mele sunt mai bune, dar măcar nu pun accentul unde nu trebuie. Şi da, ai dreptate: e periculos să începi o campanie cu NU.

5:19 p.m.  
Anonymous Anonim said...

The bit academic term testament Mostly lie of additional post with a Political platform frommarriage
counseling in Tampaand at the same fourth dimension commence to
revive your marriage. If they do so tear, it volition Grammy Awards
will lead topographic point on January 3, 2010. Waiting to
turn to marriage counseling aloof, and was banal of nerve-wracking.


Here is my page marriage counseling maryland

9:18 a.m.  
Anonymous Anonim said...

blogging and societal networking seemed to those who would like
to create use of their blogs in marketing their businesses but do not live how to save effectual articles.

You don't involve any professional reservation compose up the information a Blogger wishes to exhibit, fall apart it into little pieces and mail the pieces in potation sort. So not that kid I talk from live when I say that there are bad blogging networks out There. There are two lieutenants joined in, blaming me. I don't something to say sensible and helpful to your consultation.


Take a look at my web site: click here

10:09 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home