textier: Leapşa de la Zaza: România mea profundă

17 martie 2008

Leapşa de la Zaza: România mea profundă

Interpretez a modo mio leapşa Zazei care ne provoacă să ne dezvăluim amintirile cele mai intime (latiniştii îmi vor scuza pleonasmul) pe care ni le provoacă noţiunea de România. Sorry de întîrziere. Am socotit că (nu din lene) cel mai bine ar fi să-mi reiau, uşor adăugit, commentul de săpt. trecută, scris cu dedicaţie pentru Răpitoare şi pentru muza noastră comună, Oblia:
Pînă să merg la şcoală, n-am avut conştiinţă naţională: am crescut în mahalaua Dudeştilor nonşalant şi neîngrădit, ca un puiet de oţetar.
Primele amintiri "româniste" îmi vin de prin ciclul primar: şabloanele din ebonită de forma României, cu găurele în dreptul oraşelor; primele pagini de abecedar, cu tricolorul, stema şi portretul lui Ceauşescu din semiprofil.
Acea poză a "Conducătorului" avea să fie peste cîţiva ani înlocuită din toate contextele oficiale, deoarece se spunea că e "într-o ureche"; precum şi din cauza modelelor de pe cravată, care cică semănau cu nişte pingelele (aluzie la meseria de cizmar din tinereţea-i pre-revoluţionară, pesemne socotită nedemnă de către exponentul - poate prea ilustru - al clasei muncitoare)...

Etichete:

3 Comments:

Anonymous Anonim said...

domnule draga, multumesc de compliment, as vrea sa fie asa: muza, adica. dar timpul e uneori un tortionar obsedat de fratele lui, banul. cu alte cuvinte: de-as avea mai mult timp de reverii, as fii mai inspira(n)ta. :)

daaaaa, hartile din ebonita - mai am una, inca, la ai mei! si daaa, cenzura cu urechea si cravata - sa fi angajat El, Eroul, un stilist?? un proto-stilist, de fapt...
numai bine,
oblia

12:26 a.m.  
Blogger textier said...

ma bucur ca iti merge bine, intr-o vreme voiam sa te angajam copywriter - o colega strategist si cu mine (ea fiind o fana de-a ta mai veche si mai pasionata).
si ce veni vorba de retusurile pozelor lui nc, stii bine: existau oameni specializati, retushori profesionisti, mai ales la scinteia, organul pcr... care faceau minuni intr-o vreme in care nu exista photoshop, ci doar foarfece si creion chimic...
(imi pare rau ca bloggerul nu iti ia semnatura, o sa mai umblu pe sub capota)

9:39 a.m.  
Anonymous Anonim said...

stiu, am schimbat si emailuri, nu? si te rugam in ultimul sa imi spui cind sa trec, in saptamina respectiva. no answer. in orice caz, florin, eu uneori, da, scriu fain, dar nu sunt buna de copywriter. ia portofoliul meu la mina si nu ai sa gasesti in el nimic realmente grozav (din cele ramase doar in faza de proiect, necum din cele produse...). eu va multumesc mult pentru simpatie, dar obiectiv vorbind nu cred ca as fi o achizitie buna. :(

12:14 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home