textier: De la Rîm ne retragem

26 octombrie 2007

De la Rîm ne retragem


Mihaela Crăciun şi Iulian Ene au realizat acest reportaj despre Ars Amandi 2007
, festivalul de poezie neolatină organizat la Roma de Institutul Cultural Român, în colaborare cu Uniunea Latină şi Accademia di Romania. Interviu li se ia nu doar celor patru poeţi români care au participat "ca vedete": Simona Popescu, Ioana Nicolaie, Răzvan Ţupa şi Elena Vlădăreanu. Mihaela m-a descusut şi pe mine, care am fost translator şi moderator al meselor rotunde. În această calitate am şi dat un răspuns axat pe ideea ceva mai "prozaică" a exportului de literatură română în Occident. Sînt măgulit să mă văd prezentat pe TVRC ca poet, mai ales în aşa o frumoasă pleiadă. După cum am recunoscut deja, poeţii m-au tratat şi ei ca un confrate. Fără a uita că sînt în primul rînd textier (şi poet numai aşa, "de duminică"), le sînt recunoscător pentru această solidaritate, pe care generaţiile mai vechi de scriitori români nu o (prea) dovedeau...
O revelaţie (pentru ignorantul de mine) a fost Irina Nechit, excelenta poetă din Chişinău care a întregit grupul literaţilor români. Participarea Irinei la Ars Amandi, printre "vise şi vize", a fost mai mult decît o vacanţă romană. Relatarea ei - aici.

Bonus pentru iubitorii lirei: o parte din textele mele poetice deja publicate (online sau în volume) le-am adunat aici într-un Florilegiu.

Related link: Evident, era român!

Etichete: