textier: Cu ce tag mai... Ieşi: o carte de recomandat

5 decembrie 2006

Cu ce tag mai... Ieşi: o carte de recomandat

Mihaela Berneagă îmi dă leapşa conform unui nou tag care vine, precum crivăţul şi gripa, dinspre Iaşi: să recomand o carte aşa, mai de căpătîi. M-am gîndit la un opuscul care pe mine m-a destupat mult la cap şi care cred că o să-i ajute şi ei, avînd în vedere interesele sale multiple, de la politică pînă la semiotica publicităţii (şi ţinînd cont că Madame e pe french connection): Sloganul de Olivier Reboul. Nu ştiu dacă există vreun exemplar în RO, eu am xeroxat traducerea italienească, ce-i drept într-o perioadă în care nu exista Internet, Amazon şi shopping la Paris. Reboul e un prof de retorică şi filozofia limbajului care ştie multe şi, mai ales, ştie să le spună. Orice carte a lui e utilă. Dacă asta e prea inaccesibilă, haide, vin cu un best seller în domeniu: Mitologiile lui Barthes, care cu siguranţă că îi ajută pe cei care, precum Mihaela, se avîntă cu studiile pe tărîmul retoricii vizuale. Alminteri, se ştie: Aristotel rules, Freud runs (lasă-i pe fraieri să creadă contrariul) şi oricum Jakobson helps.
Dar oare ce ne recomandă un prof de jurnalism? Brăduţ Ulmanu, recepţie? Ceva de încălzire pentru bloggerimea română, te ruggăm...

4 Comments:

Blogger CRISTI ROMAN said...

Roland....?

2:31 p.m.  
Blogger textier said...

da cristi: cauta la 1948 pe pagina asta:
http://www.ina.fr/special/barthes/bio.fr.html

2:40 p.m.  
Blogger MB said...

Oui, c'est vrai, sint faine de tot Mitologiile lui Barthes. Cartea e aparuta in romana in traducerea unei mari Doamne care n-a fost sa-mi fie coordonator de doctorat pentru ca unii n-au mai incaput de ea in universitatea de la Iasi. S-a intimplat exact dupa ce am fost admisa, pe locurile ei. Vorbesc despre Maria Carpov.
Jakobson - de capatii, alaturi de Benveniste, Ducrot, Coseriu si multi altii.
De Reboul nu stiam insa. Daca nu gasesc cartea in vreun fel, cer permisiunea sa bat la usa asta cu bucuria ca am dat - fara sa vreau - peste mai mult decit speram.

8:39 p.m.  
Blogger bradutz said...

Gata, m-am achitat: http://www.jurnalismonline.ro/?p=545

2:21 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home