textier: Anti-reclamă la ziarul Ziua...

30 noiembrie 2006

Anti-reclamă la ziarul Ziua...

... din interbelic. O ştiu de cînd eram mic, de la mamaie-mea, Maria Dumitrescu (1908-1981), care nu mi-a spus ce era anume: cimilitură din folclorul bucureştean, scorneală de-a concurenţei sau dialog comic de la Tănase (da, mamaie-mea era fană Tănase). Ce-i drept, nici eu nu m-am gîndit s-o întreb...
- Bună ziua.
- Bună ziua.
- Cum dai Ziua?
- 2 lei Ziua.
- 2 lei Ziua?!
- 2 lei Ziua.
- Bună ziua.
- Bună ziua.

Etichete: ,

5 Comments:

Anonymous Anonim said...

Eu zic ca 2,50 Ziua. Tare rau faza. :-)

1:27 p.m.  
Blogger textier said...

Mă rog, trebuie ţinut cont că atunci leul era chiar greu...
2 lei e şi acum mult pt. un ziar, dar atunci...

7:22 p.m.  
Anonymous Anonim said...

dar nu era asta reclama la tv pentru ziarul 'buna seara'? cred ca era pe la inceputul anilor '90 si cred ca jana gheorghiu era pe acolo... ma gindeam ca poate ca publicitar te-ar interesa asta...

8:23 a.m.  
Blogger textier said...

multumesc fane. interesant remake-ul, o să scormonesc. bănuiesc că a fost un ziar conjunctural, făcut ad hoc înaintea vreunor alegeri. o efemeridă tristuţă ca "me-too brand", nu? poate că nu reclama le-a stricat biznisul (hibă de naming: cum ceri la tejghea două bune zile?), dar intenţia ironică a scheciului interbelic "le-a tras-o subliminal": ce?! atît de scump?! să fii sănătos... dar spus cu minimalism, ca în căldură mare... foarte tare! mitică există (l-a precedat şi i-a supravieţuit lui ilc...)

11:15 a.m.  
Anonymous Anonim said...

ai dreptate, foarte tare. cred ca totusi au evitat faza cu ' 2 lei Ziua?", era prea de tot... a, mi-amintesc, se numea 'seara', nu 'buna seara'. si probabil era 'aveti seara? avem seara, buna seara, buna seara'. ar fi tare daca reclama a fost inspirata de cea din interbelic, imi plac legaturile astea neasteptate si in timp si intre oameni.

7:38 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home