textier: De Sf. D-tru, pasă cu Băse de la Sf. Paraschiva

26 octombrie 2006

De Sf. D-tru, pasă cu Băse de la Sf. Paraschiva


(c) George Onofrei

Azi pe la 10 a.m. tocmai treceam pe la poalele Dealului Mitropoliei (întorceam la Unirii, ca s-o iau pe Splai) şi deja era plin de lume pînă jos, spre Horoscop. Pelerini, poliţişti, maşini parcate pînă pe banda a doua (mda, cu avaria pusă)... Compostela, frate! Mă, rog, în stilul lui Mitică...
Senzaţionalul instantaneu al lui George ON/OFF Ray e luat de Sf. Paraschiva, în Iaşi (Chiriţoaia style, musiu). O propun pe Sfînta Paraschiva ca patroană a fotografilor (nu neapărat moldoveni). Asta dacă e adevărat că Sfînta a fost orbită, cînd cu martiriul etc. Care eşti mai tare pe hagiologii să-mi spui?
... Apropo, aşa (Hagiologii) am denumit o serie de articole dedicate reclamelor cu Hagi din Observatorul Cultural, de acum cîţiva ani. Hm, ce-ar fi să le pescuiesc pentru blog?...
La mulţi ani Miticilor cu orice nume şi miticei noastre urbe! Bucurie tuturor!

Etichete:

3 Comments:

Anonymous Anonim said...

aveam un prof care ne zicea ca anul electoral incepe totdeauna cu prezenta obligatorie la sarbatoarea sf. parascheva. orice politician important trebuie sa se prezinte la pupat moastele sfintei, e lege.

10:00 p.m.  
Blogger textier said...

îmi reiau commentul de pe blogul lui musiu jorj, prea am dat-o hermeneutic:
e miraculoasă poza asta cu punere în abis... de fapt e punere în apoteoză, dacă ţii seama de tot alaiul care converge în cei 2 ierarhi, care la rîndul lor contemplă ochiul divin.
sau trebuia să zic "întru"? ;)

12:53 p.m.  
Anonymous Anonim said...

fara 'intru' eu zic ca nu se poate:). iar poza e deosebita.

6:16 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home