textier: M-am minunat şi eu cu alţii pe Coolturism

11 iulie 2007

M-am minunat şi eu cu alţii pe Coolturism

Într-o selectă companie a cîtora bloggeri influenţi, am vut onoarea să răspund şi eu la solicitarea Coolturismului de a comenta alegerea celor 7 minuni ale lumii - varianta updatată. Iată răspunsurile mele la acest minunat mini-interviu:

Coolturism: Florin Dumitrescu, după cum ştii, s-au ales noile minuni ale lumii. Eşti trist că nu figurezi printre ele?
FD: Naţiunile care au ajuns pe lista aceea au cotizat destul (mă rog, tur-operatorii, camerele de comerţ şi industrie etc.). Iar cum eu unul sînt mai zgîrcit... Lăsînd deoparte gluma, am înţeles că topul cu pricina e rodul unor mişcări de marketing, care implică anumite sforării de culise... spre deosebire de topul minunilor clasice, moştenit din antichitate, care, ok, o fi susceptibil de partizanat, dar în nici un caz nu de unul comercial.

CT: Spune-mi te rog cum apreciezi că doar una dintre minuni aparţine culturii europene?

FD: Europa stă mult prea bine cu turismul. Hai să-i vînturăm pe oameni, să mai viziteze şi alte zone... "să se dezvoltă şi gura lor".


CT: Îţi par îndreptăţite alegerile? Ce ai scoate şi ce ai adăuga?

FD: Nu ştiu ce e cu cetatea aceea secretă, Petra... E de vină incultura mea. Iniţial mă gîndisem la Turnurile Petronas, care sînt cea mai înaltă clădire locuită din lume... Dar asta nu înseamnă ca aş face rocada între ele! Mi-e jenă să umblu, fie şi teoretic, aşa, la un top care a costat 'j'de mii... poate sute de mii de para. Şi, sincer, nici nu mă prea interesează...


CT: Pe care dintre aceste 7 alese ai vizita-o mai intîi?

FD: Cetatea Petra. Tocmai ca e secretă, mă gîndesc că nu s-or călca turiştii pe bătături ca în alte părţi... Şi pentru că mă atrage Orientul Apropiat... (Uf, recunosc: vreau să cumpar ceramică şi covoraşe ieftine.)


CT: Egiptenii s-au revoltat auzind că piramidele lor, considerate deja minuni, trebuiau să treacă din nou testul şi au insistat să fie adăugate din oficiu. Crezi că noi am fi fost îndreptăţiţi să facem acelaşi lucru pentru Casa Poporului?

FD: Piramidele egiptene sînt o minune indiferent de ce vrăjeli bagă şmecherii ăştia cu PR-ul lor. Or să moară cu toţii, o să se aleagă praful de ionii atomilor din care au fost facuţi neam de neamul lor, şi piramidele tot vor fi acolo... Casa Poporului în schimb înghite mereu noi fonduri de întreţinere... consumă mult, cum se zice... Aşa că nu o putem trece la minuni, decît dacă dăm şpagă la toata comisia, ceea ce - se ştie - e foarte greu...


CT: Crezi că are vreun viitor acest fel de sondaj mondial pe internet deşi el nu este validat statistic? (Mă refer desigur la acesta care a fost utilizat pentru votarea noilor minuni.)
FD: Depinde ce şi-au propus, dacă e vorba de propus destinaţii turistice de o vară, acolo, sau dacă e o campanie mai de durată... Pe mine m-au convins cu Petra. Dar, ce-i drept, am o restanţă la piramide...


Etichete: