textier: Valentine is cool, Anti-Valentine is cooler

16 februarie 2007

Valentine is cool, Anti-Valentine is cooler


(c) Croitoru
E adevărat ce se spune, cum că alternativele sînt înghiţite ca atare de mainstream, în interiorul căruia chiar le merge bine; cum că anti-moda e menită să devină modă la rîndul ei; şi că dizidenţa se defineşte cel mai bine în raport cu sistemul pe care îl contestă.
Aceste reguli de funcţionare a şandramalei sociale mi-au fost reamintite ieri de reacţia pe care am primit-o la micul meu insight, de altfel foarte personal, simţit şi trăit 100%, despre viciile aşa-zisei Zile a Îndrăgostiţilor, reluat apoi şi pe blogul lui Comanescu. Mă trezesc cu riposta radicală a unui auto-intitulat stîngist care, la verva pe care i-am stîrnit-o, mă confundă cu amabila noastră gazdă şi mă copleşeşte apoi cu strigăte de luptă alter-mondialiste. Trendy, huh?
Totuşi, eu aş fi mai mulţumit dacă i-aş pune un pic pe gînduri pe cei care se grăbesc să scoată lozinci şi să îngroaşe noi turme. Poate că mai trebuie să umblu la reglaj fin...
Că Anti-Valentine poate deveni o formă la fel de vagă, vană şi sclifosită ca şi Valetine's Day însăşi - s-a demonstrat anul trecut (sau acum 2 ani?), cînd un club bucureştean "foarte alternativ" şi "underground de tot" a organizat de ziua 14 a lui Făurar o contra-petrecere pronunţat neaoşistă, care intenţiona să combată americanismele de consum "de la suprafaţă"; dar care - hélas! - îşi momea publicul cu concertul unei trupe cunoscute pentru repertoriul de fandoseli americăneşti evazioniste... bineînţeles în engleză... Yeah, baby!

Etichete:

4 Comments:

Anonymous Anonim said...

Da, in sfarsit mi-am dat seama si eu de confuzie.

Dar, chiar faptul ca a binevoit sa te "gazduiasca" la 'mnealui pe blog constituie o acceptiune tacita a cuvintelor dumitale.

Asa ca ce am scris acolo ramane valabil in continuare.

In alta ordine de idei, tin sa te asigur ca indiferent de ce crezi, acele vorbe au venit dintr-o ura veritabila si nu sunt vorbe preluate de aiurea.

Chiar daca unele sintagme pot fi considerate clisee ale unui discurs anti-globalizare, am considerat de cuvinta la momentul respectiv sa-i explic in termeni simpli lui Comanescu despre ce este in neregula. Bineinteles, confuzia a fost cea care a generat cliseele.

Oricum, ti-am facut o urare pe blog la Comanescu.

8:03 p.m.  
Blogger Alexandru Zaharia said...

De ce se cearta lumea pe comment-urile blogurilor? Hmmm

4:12 p.m.  
Blogger capace de canal said...

Oare pe cale de consecinta, St. Dragobete's Day e uncool sau uber cool?

4:38 p.m.  
Blogger textier said...

stingy: ramii pe aproape, o sa-ti postez o dedicatie
alex z: pentru ca nu mai sint la moda forumurile (cica sint uncool)
blogariu: tubercool spre ridicool cu nuante de furuncool

6:42 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home