textier: Cristian Ghinea denunţă Cîntarea Europei

14 septembrie 2006

Cristian Ghinea denunţă Cîntarea Europei


(c) Vlad Nancă

... în Cotidianul de azi.

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6990&art=17573&cHash=cb059b8c98

Vă veţi distra cu comentariul cîntecului (găsiţi şi linkul mai jos, mie mi-l trimisese Mircea Vasilescu de ieri; şi se referă la o manifestare de acum hăt! 4 luni). Dar cum punctul forte al lui Cristi Ghinea e analiza politică, iată ce puteţi citi la concluzie:

Recent, oficialii Comisiei si ai Parlamentului s-au gindit ca e nevoie de mai multe festivaluri si produse artistice despre Europa. Niste parlamentari cehi si polonezi au strimbat din nas: le amintea de comunism si de slava Partidului, temeinic organizata si serios mimata. Noi nu avem retineri, am inceput de bunavoie. Invatam de toate de la tine…

4 Comments:

Anonymous Anonim said...

pai povestea asta cu "Cantarea Europei" a inceput de multa vreme la ei. Exista si o carte f. interesanta si deosebit de distractiva ("Building Europe: The Cultural Politics of European Integration" de Chris Shore - se pot citi fragmente pe google books) care se ocupa fix de felul in care s-au gindit cei de la UE ca europenii nu se prea gindesc la ei ca sint europeni si a infiintat un "Comite des Sages" care sa trateze Europa ca un 'brand product'. Si asa au aparut toate nebuniile, nu numai lucruri de genul Cantarea... pe linga care a nostra e mic copil neinspirat, dar si reinterpretarea istoriei, ca sa fie mai europeana (de exemplu, acum Shakespeare e al nostru, al europenilor, bineinteles) s-au inventat traditii, campionate europene, a aparut si Euro-woman, s-a propus sa se dea nou-nascutilor certificate de cetateni europeni, numai sa se rezolve problema asta ca "European identity has not yet been engrained in people's mind". O reusita am putea spune iar dupa elanul cam smintit al alor nostri, cei de la UE pot sa stea linistiti multa vreme de acum incolo...

11:59 p.m.  
Blogger textier said...

multm. fane. ma bucur cnd vad ca ma citesc adevaratii cetateni europeni de miine (deja de azi).
eu cnd am ascultat cntecul m-am gndit la "insieme", cntecul lui cutugno din 92, care mi s-a parut un pic tezist la vremea aceea, cu toata simpatia pt. totone: e insight-ul meu de textier la propriu. dar duhoarea de cntec comandat de pcr e mai puternica. ernu (nascut in urss) are curajul de a echivala fatis propaganda occidentala cu cea sovietica (a LOR si a NOASTRA, zice el cu vocea unui homo sovieticus).

11:50 a.m.  
Anonymous Anonim said...

"adevaratii cetateni europeni de miine (deja de azi)"? nu prea inteleg... nu stiu, eu nu ma prea consider cetatean european... ar trebui? e de bine?

cit despre cutugno, pai si mie imi place, iar retrospectiv, cintecul ala e tezist rau si facea parte integranta din proiect. si mai era si la Eurovision, o alta traditie inventata sa puna mina la crearea identitatii europene. totusi, sa nu fim nedrepti cu cei care cred sincer in proiectul asta. la ai nostri pare doar un fel de ocazie sa mai faca un ban, sa mai apara pe la tv toate starurile noastre reciclate. si nu pare chiar prostitutie, ca doar asta face toata europa, nu? asta cred ai nostri...

cind s-a integrat Ungaria un UE eram in Budapesta. La capul unui pod era un banner imens cu un poloist cu culorile Ungariei pe casca. El arunca o minge uriasa - care chiar exista, suspendata la mijocul podului - unei fete sexi cu stelutele UE pe piept - de pe un banner la capatul celalalt al podului - care sarea sa o prinda. Eu am ris la cit de virila se vedea Ungaria, dar cred ca fiecare a inteles altceva. In timpul asta, ai nostri, la Bucuresti, ii dadeau cu artificii de amorul artei, sa se simta europeni, de parca asta e ceva contagios sau cere un anumit comportament. Ma pregatesc tot pentru ode si la anul.

9:30 p.m.  
Anonymous Anonim said...

ah, si "duhoarea de cintec comandat de pcr"... pai e mai puternica pentru ca am crescut cu asta si o recunostem de la distanta totta viata. pe cind asta de la UE, nu toata lumea si da seama ca e cam acelasi lucru chiar daca UE nu o sa ma puna sa dansez pe stadionul Lia Manoliu construirea europenismului. din fericire sintem adulti si vaccinati, cum se zice.

9:41 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home