textier: Eu pe AdPlayers despre cazul French Toast

23 iulie 2007

Eu pe AdPlayers despre cazul French Toast

După ce am scris joi pe Media lui Comanescu despre virala French Toast, Iulian Toma de la AdPlayers îmi face onoarea să îmi publice azi opiniile, alături de cele ale lui strategului-şef de la Zenith, Cristian Pârvan. Din cîte am înţeles, autorului reclamei, Liviu David, precum şi celorlalţi de la Next li s-a impus silenzio stampa de către clientul Vel Pitar. Aşa că... s-au găsit alţi lăudători... (Aştept de la Liviu o tartină cu pate de cangur.)
Iată partea mea:

Eu personal nu am văzut spotul la TV, l-am primit pe email de pe YouTube şi l-am trimis şi eu mai departe. L-am postat la mine pe textier.blogspot.com şi pe comanescu.hotews.ro (unde sînt colaborator sporadic). Cum nu am acces la strategia media a VelPitar-ului, nu pot decît să fac supoziţii în ce priveşte planning-ul unei campanii virale, înaintea unei campanii oficiale la toamnă. Am vazut că VelPitar a mai folosit webul pentru alte campanii... În plus, am văzut la TV reclame ale altor panificatori chiar acum, de curînd.
Viralele sînt eficiente în primul rînd pentru că se folosesc de public ca să transmita mai departe mesajul, transformîndu-i pe oameni în agenţi, in canale media propriu-zise în slujba anunţătorului.
Nu este prima dată cînd se face aluzie la cuplul Moni & Iri în publicitatea românească. Anul trecut puteam vedea o serie de spoturi la BCR Asigurări, în care fiica cea mare a familiei, o adolescentă fandosită, vorbeşte incontinuu la telefon cu un anume Iri... Poanta a plăcut şi acum, în cazul French Toast, s-a mers mai departe: putem vedea adevarate sosii ale Columbenilor! În ambianţe asemănătoare cu cele din realityshow-ul lor de pe B1. Efectul de film vechi din postprocesare estompează destul de bine diferenţa faţă de trăsăturile originalilor.
Spotul e tare, pe lîngă alte motive, şi pentru aceste momente de ambiguitate pe care le creează: nu cumva or fi CHIAR EI? În fond, sînt nişte oameni susceptibili de histrionism, care au o atitudine detaşată, autoironică (mai ales el)... În fond de ce nu? D
acă eşti îndeajuns de perspicace nu ai cum să te înşeli: Columbenii nu fac reclamă decît la ei inşişi!

Etichete:

4 Comments:

Blogger gabi said...

florin, nu crezi ca va grabiti punand eticheta de viral pe clipul asta? cu ochii mei de nespecialist eu nu reusesc sa vad nimic din caracteristicile unui viral aici. e o reclama buna care-si are locul pe tv. daca pui ceva pe net nu e musai sa fie viral.posibil sa ma insel, dar, la noi, singura reclama care a beneficiat de tratament viral a fost cea cu "ala negru de respira greu". din cate imi amintesc se intampla in era pre-you tube si a circulat in draci pe mailuri. nu stiu daca s-a mai discutat pe la noi de virale in publicitate dar tare as fi curios ce ii trebuie unui filmulet sa fie viral in cyber spatiul nostru neaos.

6:53 p.m.  
Blogger textier said...

ok. o sa scot termenul din titlu. l-am pus pt. efectul jurnalistic. in rest, cred ca am fost indeajuns de rezervat in ce priveste mediaplanul dsp. care nu stiu multe. consideratiile mele dsp. viral snt de ordin general. dp meu dv cel mai tare viral e cel cu bombo si congo pe telefon.
acum ca tot te-am prins, care sint caracteristicile alea? (cu conditia sa nu te mai dai nespecialist, fireste) ;)

10:07 p.m.  
Blogger gabi said...

pai cam asta incerc si eu sa aflu:) probabil ca vom putea vorbi de virale autohtone cand vom avea o cultura a viralului. noi suntem inca tributari powerpointurilor si scrisorilor lant. e drept, mai sunt episoade precum "ala negru de respira greu" sau "taran in spania" dar ele sunt inca accidente.
spre deosebire de reclamele tv,unde consumatorul e pasiv, viralul trebuie sa aiba acel ceva care sa determine proactivitate. sa-l trimita mai departe zicand "uita-te la asta. o sa-ti placa!" sau "sigur te intereseaza". e ca la bancuri. nu iti voi spune niciodata un banc prost pentru ca imi stric "imaginea" de tip amuzant;).specialistii ii zic endorsement.
chestia asta probabil se obtine atingand o coarda sensibila.ca e vorba de umor, cum a fost cazul la clipul cu "ala negru", sau de spaima, cum s-a intamplat in primele minute cu stirea despre norul toxic de acu cateva zile, ceva le-a facut sa ajunga virale. probabil ca e de dorit sa aiba si elemente usor recogniscibile, de pop cultura. clipul cu "ala negru" a castigat pentru ca a reprodus veridic stilul nostru de a povesti filme, mai mult decat a castigat de pe urma fan base-ului star wars. cele mai multe virale pe care le stiu au si ceva neasteptat in ele.ceva care trezeste curiozitatea."chestia asta chiar e pe bune?" si pac! il dai mai departe. pana la urma majoritatea viralelor se axeaza pe divertisment si lasa in plan secund partea de advertising. comunica conceptul si mai rar produsul.
dupa mintea mea o campanie virala pentru french toast ar fi insemnat 2-3 filmulete cu chestii "imposibile" ce pot fi facute cu feliile alea de toast. un domino imens cu felii de paine, un "experiment" cu sute de felii unse cu unt si aruncate de pe bloc.chestii de genul asta. sau daca era musai sa pastrezi personajele,care intradevar au intrat in popcultura,m-as fi apropiat mai mult de look-ul emisiunii lor de pe tv.astfel incat sa las impresia ca e o bucata taiata la montaj:D. ideea de final e ca un viral ce are ca scop reclama trebuie sa mascheze cat mai mult ca e vorba de o reclama. ori in cazul de fata ma prind din prima cum stau lucrurile si ma mai gandesc daca-l trimit mai departe.
ma opresc aici cu sentimentul ca n-am reusit sa raspund provocarii tale, dar cum iti spuneam, nu sunt specialist. nu stiu sa fac virale, "but i'll know it when i'll see it".
off topic: cu primul comentariu nu intentionam sa provoc modificarea postarii tale ci doar sa inteleg care-i faza cu toastul viral.(auto)cenzura, chiar daca e cu paine,nu pica niciodata bine la stomac;)

12:44 a.m.  
Blogger textier said...

e ok, noi in bransa nu-i zicem cenzura, ci revizie ;)
e interesant ce zici, si coresp. intr-adv cu viralele celebre de pe afara: starburst berries & cream (spiridusul dansator), never hide sunglasses (cu prinzatorul de ochelari) etc.
inafara de caracterul de epidemie (faptul ca se imprastie "la tot cartierul"), e si caracterul de inoculare a interesului. in fond sint componente ale infectarii cu virusi (metafora medicala, computerista etc.).
intr-adv., nu e de ajuns sa planifici o campanie (o parte a ei) pe net...
nu e neaparata nevoie sa ascunzi brandul si sa planifici un teaser: starburst a teasuit; never hide s-a dezvaluit de la inceput (discret, ce-i drept), dar e atit de cool! in fond, si-ar fi contrazis brandname-ul: cum sa te ascunzi daca esti "never hide"?!!!

3:09 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home