Valentin pierde procesul cu congresul
(c) Bükreş
Juniorul pretindea suspendarea campaniei Zapp cu Ceauşescu senior părăsit de congresiştii care ies din sală cu mobilele la ureche, în mod haios anacronic. Numai că între timp campania s-a şi terminat… Prinde orbul, scoate-i ochii!
Înfrîngerea are însă rol de precedent juridic. Pretendenţilor în materie de folosire a imaginii li se mai înfrînează elanul. Din păcate, Gardianul din care preiau ştirea nu prezintă decît “dreptatea” părţii reclamante.
Dar există precedente mai... precedente, în materie de folosire a imaginii lui Ceauşescu în publicitate: relansarea Cavit-ului dupa 2000, precum şi campania Connex din ‘98, special creată pentru Academia Caţavencu, care folosea fotografii ale cuplului Ceauşescu. Acestora, în funcţie de context, li se ataşau bule cu replici legate de GSM, SMS etc. (în aceeaşi logică a anacronismului comic). Campania a adus primul premiu românesc la Portoroz agenţiei D’Arcy. A fost o operă colectivă, “corală”, în care art-directorul (pe atunci) Adrian Boţan “a jucat simultan” cu mai mulţi copywriteri, fiecare completînd cît mai multe bule, la inspiraţie. Cel mai prolific a fost Liviu David. Eu am avut una singură care s-a publicat (şi de care îmi aduc aminte): Nicolae şi Elena Ceauşescu la timona unui iaht, scrutînd zarea. Ea, de colo: - Ce mare e asta, Nicule? El: - Marea Conectare! (ăsta era numele, de asemenea dat de mine, al promoţiei aniversare Connex). Aiureli, onorata instanţă…
O excelentă campanie cu imagini de dictatori (Mao, Hitler) este cea pentru revista Dosarele Istoriei (Graffiti, 2005, multiplu premiată). Sînt figuri intrate în patrimoniul vizual universal fatalmente, prin chiar acţiunea abuzivă a respectivilor.
Cred că e simplu pentru un avocat să demonstreze logic, indiferent de legi şi coduri, că o imagine care ne-a fost zeci de ani băgată pe gît cu forţa, în beneficiul unui grup restrîns, a devenit prin forţa lucrurilor un bun public. Cred că românii sînt dispuşi azi să respecte drama lui Valentin, în măsura în care şi el respectă drama "tutulor" românilor.
Înfrîngerea are însă rol de precedent juridic. Pretendenţilor în materie de folosire a imaginii li se mai înfrînează elanul. Din păcate, Gardianul din care preiau ştirea nu prezintă decît “dreptatea” părţii reclamante.
Dar există precedente mai... precedente, în materie de folosire a imaginii lui Ceauşescu în publicitate: relansarea Cavit-ului dupa 2000, precum şi campania Connex din ‘98, special creată pentru Academia Caţavencu, care folosea fotografii ale cuplului Ceauşescu. Acestora, în funcţie de context, li se ataşau bule cu replici legate de GSM, SMS etc. (în aceeaşi logică a anacronismului comic). Campania a adus primul premiu românesc la Portoroz agenţiei D’Arcy. A fost o operă colectivă, “corală”, în care art-directorul (pe atunci) Adrian Boţan “a jucat simultan” cu mai mulţi copywriteri, fiecare completînd cît mai multe bule, la inspiraţie. Cel mai prolific a fost Liviu David. Eu am avut una singură care s-a publicat (şi de care îmi aduc aminte): Nicolae şi Elena Ceauşescu la timona unui iaht, scrutînd zarea. Ea, de colo: - Ce mare e asta, Nicule? El: - Marea Conectare! (ăsta era numele, de asemenea dat de mine, al promoţiei aniversare Connex). Aiureli, onorata instanţă…
O excelentă campanie cu imagini de dictatori (Mao, Hitler) este cea pentru revista Dosarele Istoriei (Graffiti, 2005, multiplu premiată). Sînt figuri intrate în patrimoniul vizual universal fatalmente, prin chiar acţiunea abuzivă a respectivilor.
Cred că e simplu pentru un avocat să demonstreze logic, indiferent de legi şi coduri, că o imagine care ne-a fost zeci de ani băgată pe gît cu forţa, în beneficiul unui grup restrîns, a devenit prin forţa lucrurilor un bun public. Cred că românii sînt dispuşi azi să respecte drama lui Valentin, în măsura în care şi el respectă drama "tutulor" românilor.
(Iniţial postat pe HotNews Blog)
Etichete: telalîcuri
0 Comments:
Trimiteți un comentariu
<< Home