textier: Naming în ţara mea: Chist TV

13 noiembrie 2006

Naming în ţara mea: Chist TV

Nu, nu e un post de nişă pentru chirurgi, ginecologi sau oncologi.
E ceea ce se aude cînd vrei să spui Kiss TV, numele televiziunii-surori, nou lansate, a lui Kiss FM. Chiar pe frecvenţa Kiss FM-ului am auzit anunţul în care o antrenantă voce masculină pronunţa nefericita alăturare de cuvinte. Cu atît mai flagrant, cu cît postul TV, care se vrea tineresc, hedonist şi MTV-istic, se foloseşte de faima Cîrcotaşilor, duet de enterteineri cunoscut tocmai pentru exigenţa faţă de astfel de scăpări... ce-i drept, ale altora...

Etichete:

9 Comments:

Blogger fintech directory said...

asta imi aduce aminte de un alt exemplu de naming de succes ai unor biscuiti: kicks... desi in acel caz era vorba de un nume 'importat' odata cu biscuitii respectivi.

9:34 a.m.  
Blogger textier said...

da, şi kiss-ul e un import, o franciză ceva (fm şi tv)... doar că în alte ţări s-ar fi îngrijit mai mult de efectul asupra publicului. un tv kiss, un kiss bc acolo, chiar tele-kissiunea română la o adică era preferabil... şi parcă văd că ultimii 2 ani au ţinut-o în focus-groupuri şi chestionare... dar...

11:22 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Ce sa mai zicem de NewSin...

9:08 p.m.  
Anonymous Anonim said...

ca simplu consumator, cind am citit postul tau, am zis ca exagerezi-ca e de la deformarea profesionala- pt. ca vizualul e mai puternic decit auditivul, adica odata vazuta sigla, asa si se aude (dovada ca news-in ar parea o alegere nefericita ca newSin, desi se citeste si se aude newz-in). dar cind am vazut intimplator ca si comanescu a preluat-o, cred ca poti sa te feliciti ca asa o sa-i si ramina numele.

12:46 a.m.  
Blogger textier said...

of, fane, dacă n-aş fi zis că era un anunţ la radio... o să-i transmit lui comanescu aprecierea ta.

10:26 a.m.  
Anonymous Anonim said...

de fapt, eu nu prea sint fan comanescu... ca era la radio nu conteaza, lumea stie deja de kiss... iti spun eu ca ti se trage de la deformarea prof:) adica le vezi mai departe si mai usor. fac eu ce fac si nu ma las:)

1:26 a.m.  
Blogger textier said...

nimeni nu va rîde de tine, dragă fane, dacă îţi schimbi părerile. cel puţin nu pe blogul ăsta, în care sînt încurajate supleţea gîndirii şi respectul reciproc. eu nu am văzut nici un logo la kiss tv şi sînt gata să jur cu mîna pe biblie că am auzit sintagma într-un anunţ la kiss fm, într+un magazin. azi am fost în acelaşi magazin şi am auzit un alt promo la kiss tv, în care o god's voice gen teodosiu pronunţa kiss tv în două feluri distincte (ezitare apropo de naming, nasol pt. awareness): o dată cu o pauză de 1 sec. 1/2 între cuv.; şi a doua oară fără pauză, dar în englezeşte: kisstivi. dar, de ce nu, tu poţi să ai dreptate şi să fiu eu deformat... de asemenea nici nu e sigur dacă eu sînt eu... stai să mă uit în buletin...

2:50 p.m.  
Anonymous Anonim said...

florin, eu nu tin sa am dreptate... si nici nu e vorba despre cine are dreptate... eu cred ca e vorba de pareri diferite si de argumente care ne-ar putea pune pe ginduri sau nu.

in fine, nu ma refeream la vreun logo la kiss tv, ci la kiss in general, probabil tu i-ai spune brandul kiss. ai auzit de kiss tv la kiss fm, si probabil ca dupa reclama asta, ai mai auzit de citeva ori ca asculti kiss fm; apoi kiss fm nu e chiar nou, iar logo-ul lui imi aduc aminte ca era pe la tv destul de prezent... dar tu stii mai bine, doar de lucrurile astea te si ocupi. nu am vrut sa spun decit ca eu asa as fi gindit si asta m-ar fi impiedicat sa vad chist tv-ul. din pacate.

5:52 a.m.  
Blogger textier said...

sorry fane. cineva care semneaza ca tine mi-a lasat un comment cum ca vizualul contamineaza auzul si ca deci "urechea mea psihica" ar fi fost influentata de o impresie primita prin ochi etc. sorry si pt. excesul de jargon publicitar: eu am numit logo ceea ce persoana respectiva a numit (popular) sigla. input-ul tau e interesant pt. mine, cnd imi zici ca s-ar putea sa nu judec obiectiv, din cauza profesiei etc. multm.

11:35 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home