textier: De ce la români campania anti-Maggi...

21 martie 2006

De ce la români campania anti-Maggi...














... a fost o campanie anti-eros?

Primăvara 2005. Anti-Maggi, prima campanie anti-consumeristă a românilor, a fost un evident succes. Puzderiei de inimioare Maggi iţite-n geam i-a răspuns, subversiv, reţeaua "inteligentă" de inimioare Muie lipite în zone strategice.
După un an, văzînd că Maggi se pregăteşte să "lovească din nou", ne aşteptăm ca şi anti-Maggi să îşi reînnoiască riposta. Şi ne putem întreba: de ce, dintre toate propunerile de parodie a inimioarei, s-a ales tocmai varianta cea mai... vulgăruţă?
Se ştie: atît campania Maggi oficială, cît şi anti-campania sa din umbră, - au fost importate. Că una are caracter multinaţional şi alta... altermondialist - e doar chestiune de terminologie. Dar cum au dat alte naţii m...e lui Maggi? Ştim, de pildă, că militanţii anti-Maggi maghiari au scris în inimioară Mamusz (catîr), termen care exprimă poate mai bine mesajul esenţial: "prin prostia mea de consumator inconştient, particip la îndobitocirea generală a societăţii; sînt asemeni unui animal fără minte".
Ar fi avut oare acelaşi impact campania românească anti-Maggi, dacă în inimioară ar fi scris "Muncă", ca o aluzie la o modalitate mai cinstită şi mai demnă de a cîştiga în viaţă? Prea subtil, nu? Cum prea subtile şi variantele refuzate? Ca să nu mai vorbim de parodia la stickerele agenţiilor de pază postată pe feeder...
De ce a fost nevoie, pentru dezmorţirea spiritului civic la români, tocmai de o formulă înjositoare pentru amorul oral, folosită îndeobşte pe stadioane, în "cazărmi" şi în alte ambianţe falocratice, misogine, îndeobşte guvernate de Onan?
O parte a răspunsului a venit din partea medicilor care au ajuns la concluzia că "în România, 1 din 4 bărbaţi adulţi suferă de disfuncţie erectilă"...Vom avea anul ăsta parte de o campanie anti-Maggi care să nu fie - totuşi - anti-eros, anti-pasiune, anti-respect între parteneri? Putem spera că în 2006 ne-am mai vindecat de complexe?

3 Comments:

Anonymous Anonim said...

probabil ca s-a ales acest termen brutal tocmai pentru puterea sa de disruption... daca s-ar fi pus "Hagi" sau orice altceva mai soft probabil ca impactul ar fi fost doar un zambet trecator, dupa care uitarea.

anyway, propunerea mea ar fi cuvantul "SARAC" care ar defini foarte bine mecanismul din spatele succesului Maggi... desi parca tot MUIE e mai relevant :)

9:42 p.m.  
Blogger textier said...

tocmai: E-330 n-ar fi produs disruption in RO-1800... si... de ce?
doctorii pluseaza si spun: 1/3 din romani cvasi-impotenti:
http://www.hotnews.ro/articol_45207_5_-1_n646-33-din-romani-au-probleme-de-erectie.htm
... relevant pt. societate vrei sa spui?

11:53 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Eros esti tu la cap

5:17 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home