tag:blogger.com,1999:blog-210993282024-03-07T07:17:15.375+02:00textierblogul lui florin dumitrescutextierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.comBlogger652125tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-3100649636602859072008-08-14T14:51:00.004+03:002008-08-14T15:05:42.070+03:00M-am mutat! Citiţi-mă de acum pe textier.roAdio Blogger, rămîi cu bine blogspot.com!De acum încolo textier poate fi citit pe textier.rotextierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com28tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-1951679968474401452008-08-08T13:07:00.024+03:002008-08-13T02:00:17.848+03:00Lăsaţi-l în pace pe Cristi Neagoe!Iniţial aveam de gînd să evit subiectul expoziţiei româneşti de la New York (Freedom for Lazy People). Am lăsat un comment la o postare a lui Ianuş, fiind mişcat de felul cum Poetul Resentimentului, despre care ştiu că nu are motive să iubească ICR-ul, a găsit de cuviinţă să denunţe manipulările taberei pro Buzura.Despre întregul caz am convingerea că, dincolo de intriga politică, porneşte de la textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com16tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-11785463675350978432008-08-07T19:08:00.003+03:002008-08-07T19:13:23.698+03:00Sîmbătă, în Bacău, Sarmalele vor fi de ViţăConcert Sarmalele Reci şi Viţa de viesîmbătă 9 aug. în Bacău, la 20:00 pe Insula de Agrementcu prilejul Zilei Verzi a Bacăului (serie de evenimente ecologiste).Intrare liberă.textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com4tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-8835820783147533672008-08-07T17:01:00.007+03:002008-08-07T18:46:17.912+03:00O porţie de carbonara pentru fratele Bălcescu!articol din ultimul B-24-FUN Unii bucătari români ar trebui amprentaţi şi expulzaţi la Roma(c) StockAcum două sute de ani, în Italia activa o mişcare secretă numită Carboneria, căreia i se datorează două împliniri istorice: unificarea Italiei şi inventarea spaghetelor alla carbonara. Dacă prima a fost un ideal revoluţionar şi înfăptuirea ei a luat decenii; a doua fost o întâmplare fericită, textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com10tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-90181740915130727232008-08-06T10:30:00.003+03:002008-08-07T12:35:39.672+03:00Reclamă la Tata pe banii lui HyundaiRelevanţă în publicitatea românească:Azi, înainte de 10:00, am auzit la Radio România Actualităţi un spot, destul de bine realizat, în care un bebeluş spune "Tata, Tata" şi un bărbat strigă fericit "A zis Tata"... după care intră vocea anunţătorului cu o promoţie la... Hyundai! (Parcă Accent... oricum detaliul a trecut fără... accent.)Pretextul? Legătura (extrem de rece) dintre Tata şi Hyundai? -textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-88511461318439960652008-07-29T02:50:00.009+03:002008-07-29T12:40:45.832+03:00Copii folosiţi (abuziv?) în reclame: Dero SurfAbia întors dintr-o scurtă vacanţă, m-a şi pălit noua reclamă Dero Surf cu zodii.De ce au fost folosiţi (exploataţi?) copiii în ea? Care e justificarea (cu excepţia înduioşării target-ului gospodinăresc)?Numai ce-au trecut alegerile locale. E încă viu în memoria publicului scandalul exploatării copiilor în scopuri propagandistice. Cam în aceeaşi perioadă era pesemne concepută campania "cu zodii" textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com8tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-42319281306214706842008-07-18T13:49:00.009+03:002008-12-11T10:30:04.572+02:00O mînă întinsă rom(ân)ilor. Şi un deget fasciştilorCampanie italienească de solidarizare cu cetăţenii români amprentaţi.Pt. cine nu ştie, Maroni e ministrul lor de Interne; iar "maggior sicurezza" (mai multă securitate socială) a fost una dintre promisiunile-slogan cu care a cîştigat Dreapta la ei. În context, se poate traduce: "Pentru mai multă siguranţă, oferă-i un deget lui Maroni".Am încercat cîteva claim-uri asemănătoare pt. uz intern:textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com10tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-57953172668162065982008-07-18T12:58:00.002+03:002008-07-18T13:10:55.129+03:00Un Euro cu E-uriarticol apărut în Playboy la rubrica Advertising Guru Consumatorul român a mai învăţat o lecţie. Dacă vrei să îţi schimbi televizorul, aşteaptă un campionat mondial sau european. Măcar o olimpiada, ceva!… Atunci e momentul promoţiilor de neratat! E momentul în care se prabuşesc realmente preţurile! E momentul în care plasmele, sistemele video sau megaecranele aflate în ofertătextierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com4tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-85266464515498674722008-07-17T12:07:00.018+03:002008-07-17T16:56:18.708+03:00Să facem Caravana pentru Anca ParghelPoate mai tare în ultima Dilemă e interviul cu Anca Parghel. E luat în primăvară de Roxana Lupu şi reluat acum, cînd cu acţiunea "Salvaţi o voce", pentru sensibilizarea eventualilor donatori. În interviu, Anca vorbeşte despre noul disc "brasileiro", cu DJ-ii (Zamorena, cumpăraţi-l, e şi de dansat şi de ascultat), despre noua ei deschidere către fusion şi către colaborări artistice cît mai textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-8639144050754830582008-07-16T12:08:00.008+03:002008-07-16T12:55:37.082+03:00Fericirea e un trabuc… şi are chipul tăudin Dilema Veche de săpt. astaSînt fericiţi ca-n reclame – aşa se spune despre anumiţi oameni, de obicei cupluri tinere sau familii "standard", cu copii frumoşi şi căţei blănoşi, atunci cînd pare să le meargă tuturor incredibil de bine. Or fi sau nu fericiţi în realitate – e greu de spus cu certitudine. Ceva eronat e însă sigur în adagiul despre "fericirea ca-n reclame": anume ideea că textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-27323550774664841102008-07-15T12:49:00.008+03:002008-07-16T12:45:59.651+03:00Spot la Passat din 2006. Tiida'i la coment-uri?Decallage VW PassatÎncărcat de joelapompeUPDATE: Andrei Chirică se întreabă care dintre reclame a fost mai întîi: cea la Nissan Tiida (din 2007 - nota mea) sau ceastaltă la VW Passat. Un blog de vigilenţi anglofoni îi dă răspunsul. Definitiv.textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com7tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-51661131467980913412008-07-14T15:39:00.018+03:002008-07-14T17:18:34.577+03:00Clin d'œil de 14 Iulie: Apropo de Cava D'OroDosarul Cava D'Oro realizat de Andi Moisescu şi echipa Apropo TV aduce clarificări în cazul publicităţii pentru celebra "băutură maro" cu multe stele pe etichetă.Pe lîngă alte cîrcoteli discutabile, Bogdan Naumovici pune o problemă simplă de branding: cum se face că un brand cu sonoritate italică e publicizat (propriu-zis lansat) cu o serie de spoturi care merg pe francofonie (inclusiv imaginea textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com4tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-20793659284863965902008-07-10T16:42:00.002+03:002008-07-10T16:51:58.608+03:00ArgueAds despre Albacher: o dispută spumigenăNe-am încrîncenat mai mult ca oricînd - Ana Militaru şi cu mine - în ultimul ArgueAds. Subiect: berea Albacher. Enjoy.textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-2246005680197080412008-07-09T18:50:00.005+03:002008-07-10T11:34:24.847+03:00Joi pe RFI, o fericire cu Chivu & GhiţuleteJoi 10 iulie, de la 17:10 pe RFI (93,5 FM), discut cu Dragoş Ghiţulete de la RFI şi cu Marius Chivu de la Dilema Veche despre fericire, tema următorului număr dilematic (apare mîine şi, la solicitarea lui Marius, am prestat şi eu un articol - normal, despre fericire în publicitate). A nu se rata nici una, nici alta.textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-20974430040001498292008-07-03T15:40:00.004+03:002008-07-03T17:23:18.914+03:00De ce se scrie BAC cu majuscule?E prescurtare, dar la modul trunchiere (bac' de la bacalaureat), nu acronim (siglare). Atunci de ce în toată media bac e scris ca şi cum ar fi vorba de 3 iniţiale: BAC? Chiar cu linioară la art. hot.: BAC-ul? Şi dacă ar desemna ceva, care ar fi cele 3 cuvinte prescurtate? (joc-concurs cu premii în bere)textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com9tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-18245865967913271532008-07-02T17:39:00.003+03:002008-07-02T17:56:44.893+03:00ArgueAds despre CEC Bank - spotul cu PhoenixÎmpreună cu Ana Militaru (chiar "împotriva" ei), am tratat pe tema noului spot CEC Bank, cel pentru serviciul de Internet Banking.O porţie din tranşa mea:"[...] Poate CEC-ul ii va impaca pe Baniciu si Covaci... ce n-a reusit nici Basescu (dimpotriva)! Ca textier de pop-rock si copywriter, iti depun marturie solemna ca publicul romanesc e avid de atari utilizari ale muzicii in reclame, pe o textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com6tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-31798461391210294042008-06-30T12:31:00.013+03:002008-06-30T15:53:53.286+03:00Leapşa media: Ghişe-Funar 2.0; o pildă din '92Sub forma unei lepşe, Iulian Comanescu îi cheamă la o discuţie f. serioasă pe unii dintre bloggerii din domeniul media, printre care şi moi... E vorba de un ameninţător proiect "îmbunătăţit" al Legii Ghişe-Funar (ciudatul addendum la Legea Audiovizualului care cere prezentarea la paritate a ştirilor pozitive şi negative).Mulţi dintre cei taguiţi de Iulian au luat deja poziţie apropo de textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-75172066367911521002008-06-30T12:11:00.008+03:002008-06-30T12:28:24.448+03:00Să-i dăm PR-ului ce e al PR-uluiI-am răspuns lui Andrei Chirică, pe al său Blog de relaţii publice, la un chestionar care scoate în evidenţiază diferenţele dintre PR şi advertising. Nimic despre branding, deşi este încă moda sezonului. A fost o absenţă sensibilă: cînd Andrei mi-a cerut un exemplu de brand realizat prin advertising şi, respectiv, prin PR (ergo fără veriga branding-ului), mi-a fost aproape imposibil. Citiţi-mă şitextierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-52649678822892714912008-06-27T12:52:00.004+03:002008-06-30T11:55:10.879+03:00Spoof Cava D'Oro by Vacanţa MareRelated link: În apărarea spoturilor Cava D'Orotextierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-71890263058856073572008-06-26T18:06:00.006+03:002008-12-11T10:30:04.926+02:00Gafă de tot scaunu' în publicitatea undergroundAlex Mihăileanu "Subiectiv" semnalează ciudata campanie de sub pămînt a Skol-ului (care îşi lansează noua sticlă dăscălind tineretul utilizator de metrou). Panouaşul despre cedarea locului e cel mai caraghios: bine că bătrînii sînt numiţi cu un eufemism politicos "persoane în vîrstă", dar... li se destinează "scaunul tău"...textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-41756628052662088242008-06-25T14:24:00.007+03:002008-06-26T11:10:55.125+03:00Unirea: Din grupa morţii în groapa cu amorţiţicea mai nouă analiză de pe IQads: am scris-o singur, fără Ana Militaru, dar nu complet lipsit de aportul ei, care l-a chestionat acum o săptămînă pe Codin Caradimu (CAP), copywriterul spoturilor UnireaDacă publicitatea ar fi o minge, entuziasmul ar fi aerul care o ţine umflată. Dacă în primăvara-vara lui 2008, mai toate campaniile s-au legat de participarea României la Euro 2008, puţini sînt textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-20049586464858597672008-06-24T13:22:00.010+03:002008-06-25T14:48:17.688+03:00Pe Notoriu.ro despre "publicitatea de autobază"Pe Notoriu.ro îi răspund lui Lică Manolache pe tema reclamelor cu umor gros, necizelat, tot mai prezente în ultima vreme la TV. O fac în compania lui Liviu David (de la Next, creativ cu care am lucrat acum 10-11 ani pe Connex Go!, Flanco, Daewoo etc.) şi Şerban Alexandrescu (Headvertising), adică doi oameni din topul foarte restrîns al creativităţii româneşti. Şerban, care a făcut ATF-ul, textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com5tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-69335190843671080102008-06-23T16:06:00.003+03:002008-06-23T16:16:08.659+03:00Cum s-a întîlnit Zaraza cu Franz Kafkaarticol apărut în Dilema Veche de săptămîna astaKafka în publicitate... Aşa ceva nu există! Cel puţin nu la nivel de conţinuturi. E posibil ca unii regizori de spoturi să fi împrumutat din viziunile „macro“ ale lui Welles din Procesul sau ale lui Cronenberg din filmele sale cu insecte antropomorfe. Dar nimic nu ne garantează că maestrul de la Praga ar fi fost de acord cu viziunea textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-91723445145857121022008-06-21T10:57:00.023+03:002008-12-11T10:30:05.496+02:00Retorică şi karma: Băsescu şi Blagawww.vasileblaga.roÎn campania pentru primărie, şi Băsescu în 2000, şi Blaga în 2008 - au făcut calambururi cu numele adversarului din turul II (unul şi acelaşi, transmis parcă printr-o ştafetă a timpului).În turul II, Băsescu apărea hîtru pe outdoor (ţin minte ca ieri unul mare de la Bariera Vergului), alături de claim-ul imperios:N-am să mă OPRESCU!Blaga, după ce a umplut la refuz stîlpii cu textierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-21099328.post-944304283020443692008-06-16T12:13:00.011+03:002008-06-16T16:32:18.768+03:00Alegeri la Bucureşti: a învins "partidul meridional"O dezbatere pe care am avut-o săptămîna trecută cu comentatorii de pe blogul lui Rogozanu mi-a dat o idee, pe care am promis s-o dezvolt după alegeri... în caz că mi se adevereşte previziunea.Previziunea era că se alege Oprescu. Ipoteza era că, ÎN GENERAL ŞI ÎN MOD STATISTIC, bucureştenii vechi şi regăţenii stabiliţi în Capitală nu vor vota cu Blaga, - un ardelean paraşutat pe linie de partid, cutextierhttp://www.blogger.com/profile/02294717038146031110noreply@blogger.com5